close

 


因為太喜歡. 所以龜岡常重聽 EAGLES 的歌.


但願網友也會喜歡...


 


當然! 如果能買張DVD. 再配上Dts 5.1 聲道來聆賞...


那就不只夠味! 而是享受了! 


 


Eagles - Hotel California :


http://www.youtube.com/watch?v=kYf4kqnAWos&feature=related


 


Eagles - I Can't Tell You Why :


http://www.youtube.com/watch?v=H0oaISkCPQ0


 


New York Minute :


http://www.youtube.com/watch?v=WuJByJdRETg


 


Love Will Keep Us Alive :


http://www.youtube.com/watch?v=t6tfTJ4I31g


 


 





































 


十幾年前.因為選購電視.電器行老闆推薦我看看家庭劇院組合.並放了EAGLES 1994年版


的DVD讓我試看...因為是5.1聲道+ DTS.細膩又震撼的影音效果.讓龜岡從此成了EAGLES


忠實粉絲...


我花了199900元買了一台42吋的電漿電視(當時價格很貴)又買了一套家庭劇院組合.


議價之外.龜岡要求店家送我試看的EAGLES DVD做為購買條件...老闆答應了! 但表示需要


一點時間幫我找...性急的龜岡不耐久候.自己先在台北新光百貨買到了!


十餘年來.每隔一段時間或心情低落時就會重看一次.同時深深期待有朝一日能有現場觀賞演


唱會的機會.萬萬沒想到EAGLES 真的到台灣來了耶! 和二位朋友一起花了26400元買了3張


票(每張8800元)終於得以一償宿願...太開心了!


演唱會禁止攝影.龜岡發表的這些照片是在家中播放DVD時對著電視拍攝下來的.希望不會有侵


犯版權的問題...如果有侵權.也請EAGLES 原諒喔! 因為龜岡實在太愛你們了! 想和網友分享


我的喜悅...


演唱會並沒有演唱NEW YORK MINUTE 這首歌.是唯一的遺憾!


進場找到座位坐下.我和朋友都有些失望...票價最高的中央區.座椅是廉價的摺疊椅.也沒有逐


排墊高.舞台的大布幕皺皺的顯得有些粗糙...


演唱一開始.我馬上原諒了這些瑕疵.更發現了自己判斷錯誤.原來看似皺皺的布幕其實是為了


表現立體光影效果而設計的吧?! 坐椅的不夠舒適呢?在全場觀眾的心都被EAGLES熟悉而磁性


的歌聲和發揮得淋漓盡致的樂器演奏震攝之下.早已顯得微不足道了!


龜岡要發自內心的讚美: 太棒了! EAGLES 真是寶刀未老啊! 難怪進行到後段時全場觀眾都站了


起來.隨著旋律又扭又舞...


龜岡收集了很多EAGLES 的CD/DVD/圖片...看著他們走過40年.團員除了從年輕走入中老年


之外.也陸續有所更換...照片最下的二張.是龜岡很喜歡的吉他手.也已經換了新人了! 還真讓龜


岡有些懷念...


特此將龜岡最喜歡的幾首歌的歌詞PO上來.喜歡EAGLES 的朋友.建議去找找1994年版的DVD


(照片第三/四張.應該還買得到)龜岡覺得這片DVD的效果最好.絕對值得珍藏...


...........................................................................................................................


         I can't tell you why(無法告訴你為什麼)


Look at us, baby, up all night, tearin' our love apart .
看看我們自己,寶貝,這一整晚我們的愛正被撕裂
Aren't we the same two people , who lived through years in the dark .
我們是同病相憐,長年活在黑暗中
Every time I try to walk away , something makes me turn around and stay .
每一次我想走開,總有些事使我回頭留下
And I can't tell you why..........
但我無法告訴你為什麼
When we get crazy it just ain't right (Try to keep your head,little girl )
當我們瘋狂,事情就是不對勁(保持清醒啊!小女孩)
Girl , I get lonely , too
女孩,我也會寂寞
You don't have to worry , just hold on tight
你不必擔心,堅持下去
( Don't get caught in your little world )
(不要困在你的小世界裡)
Cause I love you ... Nothings wrong as far as I can see
只因我愛你...就我看來,目前一切無恙
We make it harder than it has to be .
我們可以努力使它更好
And I can't tell you why........
但我無法告訴你為什麼
No baby , I can't tell you why .. I can't tell you why
寶貝,我就是無法告訴你為什麼...我無法告訴你為什麼
And I can't tell you why.......
我無法告訴你為什麼
No baby , I can't tell you why .. I can't tell you why
寶貝,我就是無法告訴你為什麼...我無法告訴你為什麼


 



.........................................................................................................................


                  Hotel California……..加州旅館


  
  on a dark desert highway,行駛在昏黑的荒漠公路上,

  cool wind in my hair.涼風吹過我的頭髮。
  warm smell of colitas,溫馨的大麻香,
  rising up through the air.瀰漫在空氣中。
  up ahead in the distance,抬頭遙望遠方,
  i saw a shimmering light.我看到微弱的燈光。
  my head grew heavy my sight grew dim.我的頭越來越沉,


      視線也變得模糊。
  i had to stop for the night.我不得不停下來過夜。
  there she stood in the doorway;她站在門口那兒招呼我
  i heard the mission bell.我聽到遠處教堂的鐘聲。
  and i was thinking to myself,我在心裏對自己說
  "this could be heaven or this could b hell".這裡可能是天


      堂也可能是地獄。
  then she lit up a candle,然後她點燃了蠟燭,
  and she showed me the way.給我引路。
  there were voices down the corridor.沿著走廊傳來陣陣


       說話聲。
  i thought i heard them say...我想我聽到他們在說……
  welcome to the hotel california!歡迎來到加州旅館!
  such a lovely place!如此美麗的地方!
  such a lovely face!多麼可愛的的面容!!
  plenty of room at the hotel california!加州旅館有充足的


      房間!
  any time of year,you can find it here!一年的任何時候,你都


      能在這找到房間。
  her mind is tiffany-twisted,她的心為珠寶所扭曲,
  she got the mercedes bends.她擁有豪華賓士車。
  she got a lot of pretty,pretty boys.她有許多漂亮的小


      夥子。
  that she calls friends.她稱之為朋友。
  how they dance in the courtyard,他們在庭院裏翩翩起舞,
  sweet summer sweat.夏日的香汗伶俐。
  some dance to remember!有些舞是為了回憶!
  some dance to forget!而有些舞是為了忘卻!
  so i called up the captain,於是我叫來領班,
  "please bring me my wine."請給我來些酒。
  he said"we haven t had that spirit here,他說我們這不供應


      烈酒
  since nineteen sixty nine."1969年起。
  and still those voices are calling from far away.遠處仍然


      傳來他們的話語。
  wake you up in the middle of the night.在半夜把你吵醒。
  just to hear them say...只聽到他們在說……
  welcome to the hotel california!歡迎到加州旅館來!
  such a lovely place!如此美麗的地方!
  such a lovely face!多麼可愛的的面容!


      they livin it up at the hotel california.他們在加州旅館盡情


      狂歡。


      what a nice surprise,好得令人吃驚,


      bring your alibis.使你有來到這的藉口。


      mirrors on the ceiling,天花板上鑲嵌著的鏡子,


      the pink champagne on ice.冰鎮著的粉色香檳
    and she said"we are all just prisoners here-
她說我們都是


      這的囚徒


      -of our own device".但是是我們自願的。


      and in the master s chambers.在主人的臥房裏。


      they gathered for the feast.他們為宴會聚在一起。


      they stabbed it with their steely knives.他們彼此間用鋼刀


      相互砍殺。
but they just can to kill the beast.
但他們甚至不能殺死野獸!
last thing i remember,
我所記得的最後一件事
i was running for the door.
是我跑向門口。
i had to find the passage back,
我必須找到來時的路,
to the place i was before.
回到我過去的地方。
"relax",said the night man,
守夜人說放寬心,
"we are programmed to receive.
我們只是照常接待
you can checkout any time you like.
你想什麼時候結帳都可以。
but you can never leave
"但你永遠無法離去。


 



..............................................................................................................................


                        Love will keep us alive


 


I was standing  All alone against the world outside


我獨自站在世界之外
You were searching For a place to hide Lost and lonely


妳找尋可隱藏失落和寂寞的地方
Now you given me the will to survive


 現在你給了我生存下去的意願
When we're hungry... love will keep us alive


當我們渴求 愛使我們存在

Don't you worry Sometimes you've just gotta let it ride


別擔心 有時你必須逃脫
The world is changing Right before your eyes


世界在你眼前改變
Now I've found you There's no more emptiness inside


現在我找到你 內心不再空虛
When we're hungry... love will keep us alive


當我們渴求 愛使我們存在

I would die for you Climb the highest mountain


攀登高山 我願為你而死
Baby, there's nothing I wouldn't do


寶貝  沒有我不敢的事

Now I've found you There's no more emptiness inside


現在我找到你 內心不再空虛
When we're hungry... love will keep us alive


當我們渴求 愛使我們存在

I would die for you Climb the highest mountain


攀登高山 我願為你而死
Baby, there's nothing I wouldn't do


寶貝  沒有我不敢的事

I was standing All alone against the world outside


我獨自站在世界之外
You were searching For a place to hide Lost and lonely


妳找尋可隱藏失落和寂寞的地方
Now you given me the will to survive


現在你給了我生存下去的意願
When we're hungry... love will keep us alive


當我們渴求 愛使我們存在
When we're hungry... love will keep us alive


當我們渴求 愛使我們存在
When we're hungry... love will keep us alive


當我們渴求 愛使我們存在






..............................................................................................................


       New York Minute


 


Harry got up    Harry起床
Dressed all in black  
穿著ㄧ身黑
Went down to the station  
下樓到車站
And he never came back   
但他再也沒有回來
They found his clothing    
他們發現他的衣物
Scattered somewhere down the track  
散落在某處的鐵軌上
And he won't be down on Wall Street in the morning 
  
其實他是不會在早晨到Wall Street

He had a home  
他曾有個家
The love of a girl  
及女孩的愛
But men get lost sometimes
但是男人有時會迷失
As years unfold  
在幾年後
One day he crossed some line
有一天他逾矩了
And he was too much in this world
他認為在這世上是多餘
But I guess it doesn't matter anymore  
但我想這也已經無所謂了

In a New York Minute  
在紐約的每一分鐘
Everything can change  
ㄧ切都可能改變
In a New York Minute  
在紐約的每一分鐘
Things can get pretty strange
事情可能變的非常奇怪
In a New York Minute   
在紐約的每一分鐘
Everything can change   
ㄧ切都可能改變
In a New York Minute   
在紐約的每一分鐘

Lying here in the darkness  
在黑暗中
I hear the sirens wail      
我聽到警報聲響
Somebody going to emergency
有些人送去醫院
Somebody's going to jail   
有些人則去監牢
If you find somebody to love in this world
在這世上如果你找到某人可以愛
You better hand on tooth and nail
你最好拼命把握
The wolf is always at the door  
因為門口總是有貪婪的人在守候

In a New York Minute
在紐約的每一分鐘
Everything can change
ㄧ切都可能改變
In a New York Minute
在紐約的每一分鐘
Things can get a little strange
事情可能變的非常奇怪
In a New York Minute
在紐約的每一分鐘
Everything can change
ㄧ切都可能改變
In a New York Minute
在紐約的每一分鐘

And in these days
在這些日子
When darkness falls early
每當黑夜提早降臨
And people rush home
人們匆忙趕著回家
To the ones they love  
為了他們的摯愛
You better take a fool's advice
你最好聽傻瓜的忠告
And take care of your own
好好照顧妳自己
One day they're here;  
因為他們可能今天在你身邊
Next day they're gone  
隔天卻離開你

I pulled my coat around my shoulders
我拿了件外套披在肩上
And took a walk down through the park
在公園裡散步
The leaves were falling around me
葉子掉落在我身邊
The groaning city in the gathering dark
吵雜的城市慢慢暗了下來
On some solitary rock
在一些孤立的岩石上
A desperate lover left his mark,
分手的愛侶們留下的字句
"Baby, I've changed. Please come back."
寶貝 我已經變了 請回來吧

What the head makes cloudy
是什麼造成天空變的多雲
The heart makes very clear
心變的清晰
The days were so much brighter
日子變明亮許多
In the time when she was here  
當她還在我身邊的時候
But I know there's somebody somewhere
但我知道在某處有某人
Make these dark clouds disappear
可以驅散烏雲
Until that day, I have to believe
直到那天來臨前  我必須堅信
I believe, I believe
我相信  我相信

In a New York Minute
在紐約的每一分鐘
Everything can change
ㄧ切都可能改變
In a New York Minute
在紐約的每一分鐘
You can get out of the rain
你能自雨中逃脫
In a New York Minute
在紐約的每一分鐘
Everything can change
ㄧ切都可能改變
In a New York Minute
在紐約的每一分鐘



 


 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    龜岡忍太郎 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()